FAQ

Q

What is eSIM? eSIMとは?

A
The "e" in eSIM stands for "embedded." Unlike SIM cards, which require a physical SIM card to be replaced, eSIM features a communication line that can be used immediately after setup. eSIM(イーシム)のeは「embedded』の頭文字です。SIMカードの場合、物理的にSIMカードを入れ替える必要がありますが、eSIMは設定後、すぐに通信回線をご利用いただけるのが特長となっています。
Q

Can I ask you to set up an eSIM? eSIMの設定をお願いできますか?

A
Our sincere apologies. The customer is responsible for setting up the system. Please be aware of this. We apologize for the inconvenience. The configuration must be done by the customer. 誠に申し訳ございませんが、設定はお客さまで行っていただく必要があります。
Q

Does setting up an eSIM require WiFi or other communication environment? eSIMの設定は、WiFiなどの通信環境が必要ですか?

A
Yes. A WiFi or other communication environment is required for setup. 設定には、WiFiなどの通信環境が必要になります。
Q

Can the eSIM be used with any device? eSIMはどの端末でも使用できますか?

A
Some device may not be permitted. Please check applicability by yourself. 対応不可の端末もございます。お客さまご自身で対応可否をご確認ください。
Q

I want a refund because the eSIM was not available for my computers. eSIMが利用できない端末だったので返金してほしい。

A
Our sincere apologies. As stated on the product page, refunds and returns are not permitted. We apologize for any inconvenience this may cause. 誠に申し訳ございませんが、商品ページ記載のとおり、返金・返品は不可となります。ご了承ください。
Q

Can I use my eSIM with multiple device? eSIMを複数端末で使用できますか?

A
"eSIM" is one code and one device, so it cannot be used with multiple device. eSIMは1コード1端末となるため、複数端末での利用はできません。
Q

What should I do with the QR code after setting up the eSIM? eSIM設定後のQRコードはどうしたらいいですか?

A
Please keep it with you until the end of use, as it will be needed for reconfiguration. 再設定の際に必要になりますので、利用終了までお持ちいただくようお願いいたします。
Q

What should I do with my eSIM when I am finished using it? eSIMは利用終了後、どうしたらいいですか?

A
Please delete the eSIM from your device settings. ご自身の端末の設定からeSIMの削除をお願いいたします。
Q

Is there a way to check the eSIM settings? eSIMの設定を確認する方法はありますか?

A
The following page describes how to check each setting. 各設定については以下ページに確認方法が記載されております。 Reference URL①:https://support.apple.com/ja-jp/118669 Reference URL②:https://www.samsung.com/jp/support/mobile-devices/galaxy-esim-and-supported-network-carriers/
Q

The FAQ did not resolve the issue.  FAQでは問題が解決しませんでした。

A
If the FAQs do not solve your problem, please contact us using the inquiry form below. 問題が解決しない場合、大変お手数をおかけいたしますが、以下問い合わせフォームよりお問い合わせください。 https://www.jalabc.com/en/jalabc_global_store_inquiry.html